top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

איך להכין קישוט קיר בחצי שעה

כתבה, צילמה, ערכה: רעות דומיניץ

//

זה לא סוד, שימי שישי הם הימים האהובים עליי, בעיקר כי זה הזמן שיש לי לשבת ליצור. אני נכנסת לחדר שלי, שמה מוזיקה נעימה שמעניקה לי השראה ופשוט מתחילה. אז הבוקר הוצאתי כמה ענפי אקליפטוס מהאגרטל, ייבשתי אותם היטב עם מגבת, אספתי את החומרים וישבתי להכין את הקישוט הפשוט הזה. כמה פשוט, ככה יפה, לא? רוצים לדעת איך להכין קישוט קיר בחצי שעה של עבודה? המשיכו לקרוא.

החומרים

2-3 ענפי אקליפטוס, ענף אחד (או יותר- תלוי בכמות ענפי האקליפטוס שיש לכם), זוג מספריים, חוט רקמה בצבע ירוק, חוט שעווה או חוט כותנה (לתליית הקישוט על הקיר). אופציונלי: חוט ייעודי לשזירת פרחים.

מה עושים?


את חוט הרקמה חותכים לרצועות של 15-20 ס"מ. טיפ: חתכו רצועה אחת ואז הלבישו אותה על יתר החוט וחתכו בקצה. כך תיווצרנה לכם, במהירות ובקלות, רצועות זהות באורך.  

עתה צרו לולאה קטנה והצמידו אותה באמצעות האצבע אל הענף הגדול שברשותכם.

עתה, משכו את הלולאה כלפי מטה, עד לחלק התחתון של הענף, כך שהיא תהיה צמודה לקצה השני של החוט.

עתה הכניסו את קצה החוט אל תוך הלולאה ומשכו את החוט בעדינות עד ליצירת קשר.

עתה, חיזקו את הקשר על ידי יצירת קשר נוסף.

המשיכו כך ברווחים תואמים (של חמישה עד שמונה ס"מ בין קשר לקשר) לאורך כל הענף.

רגע לפני שנחבר את ענפי האקליפטוס לענף, עלינו למדוד את האורך המשוער של החוט שנצמיד לקיר. כיצד לעשות זאת? קחו חוט כותנה או חוט שעווה (מה שיותר נגיש לכם) ומדדו אותו (מן המסמר למטה) עד לאורך הרצוי. עתה קחו מספריים וחתכו אותו לאורך המתאים.

קשרו את החוט לענף משני הצדדים (בקשר רגיל) והדקו כל קשר באמצעות יצירת קשר נוסף. חיתכו את החוט בקצה אך השאירו 'זנבות' כדי שהחוט לא ישתחרר או ייקרע. עתה תלו את הקישוט על הקיר. בחרתי דווקא ללפף את חוטי הרקמה סביב כל הענף, ואז להדק את הליפוף באמצעות חוט שזירה. 

תהליך הליפוף אמנם נראה מייגע, אבל הוא אורך רק כמה דקות. וזהו!  

עכשיו אפשר לתלות על הקיר ולהשוויץ לחברים שעשיתם קישוט קיר בכמה דקות.

שישי יצירתי לכולם!

רעות


77 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page