top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

איך לשמור על כדור הארץ?

כתבה: ליטל לנדסמן

ערכה: רעות דומיניץ


קיימות וירידה במשקל -איך ניתן להתחשב בכדור הארץ ועל הדרך לרדת במשקל?

כחלק מהרצון שלי לשמור על הסביבה ולצמצם את הפגיעה בכדור שלנו, בפוסט זה אשתף אתכן במספר צעדים פשוטים שאתן יכולות לבצע, אשר ישפיעו על הנראות שלכן, על ההרגשה וגם על הסביבה. אמנם מדובר בטיפים קטנים, שלעתים נראים טריוויאליים, אך אם תקפידו עליהם, גם אתן וגם הסביבה תרוויחו מהם!


צעד ראשון: צמצמו קניות

נכון שאפשר למלא עגלת קניות ולהרגיש שהבית מלא בכל טוב ותמיד להיות מוכנים לכל אורח, שייבקר במפתיע אבל... לא חייבים! שימו לב כמה מהקניות אתן זורקות- במידה ותשימו לב שיש הרבה פריטים (מאכלים או מוצרים) שנזרקים בין קנייה לקנייה, נסו בפעמים הבאות לקנות רק מה שחייבים. רכשו מוצרים בסיסיים והשלימו קניות בהמשך, במידת הצורך.

טיפ קטן מאיתנו: רכשו שקיות בד (כמו שקיות הרשת המצוינות, שנרכשו לפני כשנה באיקיאה ומשמשות מאז את כל בני הבית) וקחו אותן איתכן לכל מקום שאתן הולכות. אחסנו באוטו או בתיק והשתמשו בהן בקניית פירות וירקות, מוצרי חלב או לחם ואפילו בקניית מוצרים אחרים לבית. ככל שתחסכו ברכישת שקיות ניילון, כך הקניות שלכן יהיו מודעות יותר ותתרמו לאיכות הסביבה. אני מגיעה לכל מקום עם 3 שקיות בד ומקפידה לא להוסיף יותר ממה שניתן להכניס לתוכן.


צעד שני: אכלו פחות מזון תעשייתי ורכשו פחות חומרים תעשייתיים

אכילה מופחתת של מוצרים מעובדים, "שקיות מרשרשות", ג'אנק פוד ודומיהם, אשר נכנסים לגוף שלכן ועושים יותר נזק מטוב, יכולה לתרום רבות לירידה מאוזנת והדרגתית במשקל.

שימוש בפלסטיקים וחומרים תעשייתיים אחרים, אשר פוגעים בסביבה, יובילו לריבוי של חומרים בלתי- מתכלים, שעלולים לסכן חיות וסביבות טבעיות. שימוש מופחת בפלסטיק והעדפה של מוצרים עמידים יתרום רבות לאיכות הסביבה וגם לכן. הקפידו לאכול מזון המתבסס על חומרים טריים, אשר יטיב עם גופכם, יעניק לכם שובע ותזונה מאוזנת ויוכל לתרום משמעותית לירידה במשקל.

טיפ קטן מאיתנו: רכשו צנצנות מזכוכית והחליפו את קופסאות הפלסטיק הנוחות והרגילות. זכוכית היא חומר עמיד יותר, אשר בשימוש נכון, יכולה ללוות אתכן לאורך שנים (מניסיון) וגם אם הבלאי של זכוכיות הוא נמוך משמעותית, במקרה שיש בלאי, ניתן למחזר זכוכיות ביעילות רבה יותר מאשר את קופסאות הפלסטיק. אנחנו אוהבות את צנצנות המייסון (Mason Jars) שניתן למצוא כמעט בכל מקום. סגירה הרמטית, ששומרת על טריות האוכל ותצוגה שקופה, אשר מאפשרת לנו לראות בדיוק מה יש לנו. כך לא קונים בכפילויות, אוכלים בצורה מודעת יותר, חוסכים כסף ושומרים על הסביבה.


צעד שלישי: אכלו יותר מזונות מהצומח ופחות מזונות מן החי

כידוע, גידול מוצרים מהחי ובקר בפרט דורשים משאבים רבים – מים, מזון, שטחי גידול, דלק, שינוע ואי אפשר להתעלם מהגזים של הפרות, שמזיקים גם הם לסביבה. ניתן להפחית אכילה של מזונות מהחי בחלק מהימים או לקבוע יום ללא בשר. בימים אלו, הקפידו על מזונות בריאים ומשביעים, כאבוקדו, טחינה, ירקות, פירות ואגוזים.

צעד רביעי: לאכול פחות

כחלק מתרבות השפע אנו לעתים רגילות לארוחות ערב עשירות עם מגוון רחב של מזונות (מדמיינות את ארוחת שישי?), כשברור לנו שאין לנו צורך בכל המבחר. למרות זאת, אנו מתפתות כי זה טעים ו"בא לנו" להתפנק ומוצאות את עצמנו בסוף הערב, חוזרות הביתה עם כפתור פתוח במכנסיים. ניתן להפחית כמויות ולהירגע. אף אחד לא יישאר רעב וכך יגברו הסיכויים שתעמדו בתפריט שקבעתן לכן ועל הדרך נוכל לצמצם בצריכה.

טיפ קטן מאיתנו: דאגו לשתות הרבה מים בין הארוחות ולאורך היום. הקפדה של נשיאה (או הנחה) של בקבוק מים (או במקרה שלנו, צנצנת מים גדולה) ליד המחשב בעבודה או בתוך התיק, מאפשרת לנו לשתות יותר, להרגיש יותר שובע, להעניק לגוף את הנוזלים החיוניים לו ופחות להתפתות לנשנושים בין הארוחות.


צעד חמישי: ארגנו פירות וירקות בהישג יד

נסו להימנע ככל האפשר מבזבוז מזון. דרך מועילה לעשות זאת היא ע"י סידור נכון של המדפים במקרר וארגון מראש של המוצרים שאתן קונות. כך ניתן לשמור אותם ליותר זמן ולעשות בהם שימוש לפני שהם נזרקים לפח. פירות וירקות- כדאי לשטוף אותם, להשאירם בהישג יד ולבצע בהם שימוש מבלי שישכחו. כך יהיה לכן יותר ירקות ופירות לאכול, מה שכמובן יתרום לאכילה מאוזנת ונכונה.

טיפ קטן מאיתנו: אנחנו אוהבות את הסלסילות הפתוחות הללו, אשר מונחות על שולחן האוכל או ליד המקרר, כך שקל לשלוח יד ולקחת פרי במקום חטיף או לקחת כמה ירקות ולחתוך סלט קטן לנשנוש מול הטלוויזיה. גם את קופסאות הזכוכית עם מכסה הבמבוק (ראו למעלה, משמאל), אנחנו אוהבות מאוד; הן נוחות לאחסון הרמטי של סלטים, תבשילים שזה עתה הוכנו ועוד.


צעד שישי ואחרון: השאילו או קנו מאחרים והעבירו את זה הלאה

הטיפ האחרון לא קשור בהכרח לירידה במשקל, אבל במקרים בהם כבר ירדתן במשקל או שיניתן סגנון לבוש ואתן מחכות לצאת למסע שופינג באחד ממרכזי הקניות הגדולים, עצרו רגע וחשבו על מאחורי הקלעים- על המשאבים האדירים, שכרוכים בהכנה ושינוע של החפצים ממרכזי התעשייה ועד לחנות. קנייה מחושבת של מוצרים, בחנויות יד שנייה (יש חנויות מצוינות- גם ברחבי הארץ וגם אונליין! נשמח להמליץ לכן על כמה מהן) במקום בחנויות-רשת, תאפשר לכן לחסוך כסף וגם לשמור על הסביבה. אנחנו תרמנו לקראת השנה החדשה עשרות חפצים לויצ"ו ולארגונים נוספים ועל הדרך התחדשנו בכמה פריטים מצוינים- שהם כולם על טהרת ה- Thrifting.

עוד על הנושא- בקרוב, פה במגזין!

לא אוהבות לקנות יד שנייה? זה בסדר! תמיד ניתן לקחת מחברים או בני משפחה חפצים או בגדים שהם כבר לא זקוקים להם (רעות ואני כבר מומחיות בזה ומעבירות כמעט הכל בינינו) ולא לשכוח- להעביר הלאה בתום השימוש.

בתמונה: שמלה מתוקה, נקנתה בחנות יד שנייה במצב מושלם ובמחיר מוזל. שווה, לא?

מה איתכן? מהם הטיפים שלכם לשמירה על כדור הארץ (ועל הדרך לשמור גם על עצמכן)? נשמח לשמוע בתגובות!

91 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page