top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

חמישה פריטים מושלמים לחדר הילדים

כתבה וצילמה: פולי וישנבצקי.

ערכה: רעות דומיניץ.


//

כשעיצבתי את הדירה שלי, לא הסתמכתי כל כך הרבה על פינטרסט ודווקא נהניתי יותר לשוטט באינסטגרם או בבלוגים על עיצוב פנים. בסופו של דבר, העיצוב קרה פחות או יותר מעצמו, באופן אורגני, כאשר פריט אחד התחבר לשני, לשלישי וכך נוצרו להם הצבעוניות והסגנון, שמאפיינים את הדירה כולה. 

כשהתחלתי לעצב את החדר של נעמי, המשכתי באותו הקו (למרות שהפעם כן פניתי לפינטרסט כדי לשאוב השראה) של שיטוט בחשבונות אינסטגרם יפים המתמקדים בעיצוב הבית ובעיקר בחדר התינוק/ת. מצאתי את עצמי דווקא נמשכת לכמה פריטים בסיסיים של איקאה וכך התגבשה לה רשימה של כחמישה פריטים מאיקאה, שרציתי שיהוו את הבסיס לעיצוב החדר של נעמי.

לפני שאשתף אתכם ברשימה, אני רוצה לשים על השולחן משהו שיוצא לי לשמוע די הרבה - לא מעט אנשים מפחדים מאיקאה, בין אם זה מעצם השוטטות בה ובין אם זה מהפריטים עצמם שהיא מציעה. שתי החששות המרכזיות שעולות קשורות למקוריות ולאיכות. "יש את זה לכולם! זה לא מיוחד!", אני שומעת בלי סוף; "זה לא איכותי!" מטיחים לעברי. כל כך הרבה פעמים שאלו אותי, "האם הרהיטים באיקיאה מספיק איכותיים לילדים? האם הם יציבים? האם הם יחזיקו מעמד?"

כשמדובר בחדר התינוק/הילד החששות האלו מתעצמות, בעיקר בכל מה שקשור לסעיף השני. אז הרשו לי להפיג את החששות:

א. הפתרון לכך, שהבית שלכם לא יראה כמו קטלוג איקאה, הוא ליצור תמהיל מנצח של פריטים מאיקאה לבין פריטים מכל מקום אחר, simple as that. בין אם מדובר בחפצי נוי שרכשתם מחנות עיצוב יוקרתית ובין אם זו מנורת יד שנייה (או שלישית) שהתגלגלה לידכם מסבתא, השילוב בין הפריטים השונים הוא שיגרום לחדר להיות ייחודי ומקורי.

ב. לאיקאה (כמו בהרבה מקומות) יש פריטים איכותיים יותר ופריטים איכותיים פחות, אבל אין ספק שהיא לוקחת ברצינות את השילוב בין עלות לפונקציונאליות ולי, באופן אישי, שני השיקולים האלו מאוד חשובים ומלווים אותי בכל הרכישות הקשורות לנעמי מבגדים וצעצועים ועד ריהוט ואקססוריז לחדר. לפעמים יוצא לי להיתקל בהמלצות על מקומות שמוכרים מיטות תינוק באלפי שקלים ואני חושבת שזה מוגזם. בגלל שתינוק גדל, מתפתח ומשתנה כל הזמן, אני מאמינה שכדאי להתמקד ברכישת פריטים שמטרתם להיות בשימוש למשך זמן קצר ולכן גם עלותם צריכה להיות בהתאם וכל זאת כמובן מבלי להתפשר על האיכות. לכן, הגעתי למסקנה שעבור החדר של נעמי, איקאה היא המקום הנכון. והנה סוף סוף הגענו לרשימה המיוחלת:


מיטת תינוק 

מדובר במיטת התינוק הכי-הכי בסיסית של איקאה וגם עלותה בהתאם - 295 ש"ח בלבד! אין, אבל פשוט אין מחירים כאלה בעולם חדרי התינוקות! המיטה הזו מככבת בחשבונות האינסטגרם הכי יפים ופופולאריים ולא בכדי. העיצוב שלה מינימליסטי ופשוט, היא יכולה להשתלב בחדרים המעוצבים בסגנון נורדי, בוהו-שיק, אבל גם בחדרים אקלקטיים וצבעוניים שרוצים שהבסיס יהיה בהיר ונקי.

היא עשויה מעץ בוק מלא והיא עמידה ויציבה ואני פשוט מאוהבת בה. יוצא לי להמליץ עליה המון! אבל?

א. "לא יציבה מספיק"

ב. "בגודל לא סטנדרטי - האם המזרן קיבל קו תקן? איפה קונים סדינים?"


שטויות! זו מיטה מעולה, יפה, יציבה, פונקציונאלית ובעלות נמוכה במיוחד. זה ממש לא מפריע שהיא בגודל אחר משאר המיטות שמוכרים בארץ. אני דווקא ממש אוהבת שהיא צרה ונמוכה יותר, בסה"כ תינוק אמור לישון בה, כך שהמקום בה בהחלט מספיק, וזה גם נותן יותר מרחב ואוויר בחדר. איקאה מוכרים את המזרון הנלווה - שמיוצר בישראל על ידי עמי מנדלבאום מזרונים, בין יצרני המזרונים הגדולים בארץ וכמובן שהוא בעל תו תקן. סדינים - איקאה מוכרים את הסדינים שלהם, לרוב צבעים פסטליים מתחלפים אבל גם סדינים מרשתות אחרות יתאימו לה, מקסימום תוחבים אותם מסביב למזרון, אם הם טיפה גדולים. מיטת חובה!


את המיטה ניתן לרכוש כאן.


שטיח עגול

התאהבתי בלוק אנד פיל של השטיח העגול של איקאה. בגלל שתינוקות שוכבים הרבה על הגב ופעוטות מרבים להתרוצץ, וכשהם סוף סוף מתיישבים זה יהיה לרוב על הרצפה, חשוב שיהיה להם משהו רך ונעים לנחות עליו, ובמקרה הזה, לא מזיק שזה גם פלאפי לאללה! השטיח הזה הוא דיי אייקון, ופשוט ידעתי שהוא יהווה חלק מרכזי בעיצוב החדר של נעמי. משיטוט בקטלוג הנוכחי של איקאה הבנתי שהמוצר של השטיח העגול שברשותי כבר לא קיים, אבל יש להם דגם אחר דיי זהה, וכעת השטיחים מגיעים בשני צבעים: אוף וויט ואפור כהה. השטיח הזה ייתן את הטון לחדר, בין אם תמקמו אותו באמצע ושם תתמקד הפעילות, או בין אם זה יהיה באחד הצדדים כדי ליצור פינת רביצה/קריאה חמודה עם כריות כיפיות. אל תפספסו אותו!


את השטיח ניתן לרכוש כאן.

 

מדפי ספרים

לאיקאה יש מגוון רחב של ספריות ומדפים לחדרי מבוגרים וילדים. התאהבתי בעיקר במדפי התבלינים שלה, שבשיטוטי ההשראה ברשת היה ניתן לראות שהם עברו 'איקאה-האק' והומרו למדפי ספרים בחדרי התינוקות/ילדים. אין הגבלה לכמה כאלו אפשר לקנות ואיך לתלות אותם. הם מאוד וורסטיליים ומשתלבים על כל קיר ובכל פינה, אפשר בכלל לתלות אותם הפוך ואז הם מתפקדים בעצם כמו מתלה, או לתלות אותם בדרך הרגילה ואז הם כאמור מתפקדים כמדפי ספרים, ואפשר כמובן לרכוש שניים-שלושה או יותר ולשלב. כמובן שלא חייבים להניח עליהם ספרים, אפשר להניח תמונות שלא מתחשק לחורר בשבילן חור בקיר (כמו שאני עשיתי) או פיצ'עפקס חמודים. אינסוף אפשרויות! 

את המדפים ניתן לרכוש כאן.


וילונות

לאיקאה יש מספר וילונות חמודים מאוד לחדרי הילדים והתינוקות. אני ממליצה להתמקד בוילונות שהם מציעים ספציפית לחדרי הילדים ולא לפזול לכיוון הוילונות הרגילים. יש להם בדרך כלל שתי אפשרויות חמודות מאוד, במחיר מאוד מאוד נוח, בדרך כלל כ-150 ש"ח. הוילונות מגיעים באורך קבוע מראש, שהוא דיי ארוך, אבל כמובן שניתן לקצר בהתאם למה שנח לכם. הוילון יכול להוות נקודת מוצא לביסוס פלטת הצבעים של החדר, כי לרוב הוא לא רק לבן, אלא יש בו נגיעות של צבעים. בשלנו למשל, יש כתום, תכלת וירקרק שבאמת היוו לי השראה, ושזרתי את הצבעים האלו גם בפריטים ואלמנטים עיצוביים אחרים בחדר.

את הוילונות ניתן לרכוש כאן.


שידת החתלה

כמו עם המיטה, גם במקרה הזה של שידת החתלה, אני ממליצה ללכת על הנקייה והבסיסית ביותר. בעצם השידה שהיא התאומה של המיטה - שידת סניגלר. היא עולה רק 145 ש"ח, ומה שטוב בה זה שכמו הרבה מוצרים של איקאה, היא ניתנת להאקים שונים ומשונים, והתפקוד שלה  יכול להשתנות בהתאם לצורך. אנחנו השתמשנו בה לפרק זמן מאוד קצר, כי נעמי היא תינוקת מאוד מאוד שובבה ותזזיתית והיה קשה לחתל אותה על משטח התחלה סטנדרטי, ומבחינת מקום אחסון, העדפתי לאחסן את הבגדים שלה בארון בגדים עם שתי דלתות, כך שלא ממש הייתי צריכה את האחסון שמספקת שידת החתלה.

במקרה הזה, גם אין יותר מדי מקום לאחסון, כי לא מדובר בשידת מגירות סטנדרטית. בעצם היא מורכבת ממדף עליון, שהוא משטח ההחתלה, ומדף תחתון שם ניתן לאחסן דברים, והכי נח לשים שם סלסלאות בהן מניחים את כל הפיצ'עפקס הדרושים להחתלה ובכלל. כעת שידת ההחתלה משמשת אותנו בכלל בתור בר וזה הרבה יותר שימושי (ומהנה!)

את שידת ההחתלה ניתן לרכוש כאן.

99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page