top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

טקסטורות- סיפור אהבה

כתבה וערכה: רעות דומיניץ

צילום: רעות דומיניץ

טקסטורות. מבחינתי, זה תמיד מתחיל ונגמר בטקסטורות.

תמיד אהבתי לגעת בבגדים, להתחבר לסיבים, לחוש בידיים איך הבד מרגיש. בגלל זה, גם היום, כשהרשת מלאה בבגדים יפים במחירים שפויים, אני עדיין מוצאת את עצמי קונה מדי פעם בחנויות. מכיוון שאני לא אוהבת צבעים עזים ובולטים ורוב המלתחה (המצומצמת למדי) שלי מורכבת מקרם, אפור, שחור וורוד, הדרך שלי לגוון היא לא דרך צבע אלא דרך טקסטורות בבד.

אחת הטקסטורות האהובות עליי היא צמר. אני יודעת שיש כאלה שלא אוהבים את המגע של צמר על העור, אבל אני חיה עם צמר די בשלום. הוא תמיד נותן לי תחושה של חורף, של קפה חם מתחת לשמיכה, של רעננות חורפית קרירה ונעימה.

אין לי הרבה פריטי לבוש בארון (פחות מחמישים, בבדיקה האחרונה שלי) אבל כל פריט הוא עולם ומלואו ומזכיר לי תקופות, אנשים, עונות ואינספור זכרונות. את הסריג הזה קניתי בחנות יד שנייה בתל-אביב והוא תלוי אצלי בארון כבר יותר מ- 15 שנה. אני שומרת עליו מכל משמר כי הוא עדין להפליא, אבל הוא כל כך מחמיא על הגוף וכל כך ורסטילי, שנהגתי ללבוש אותו הן עם מכנסיים (כשעוד הייתי לובשת מכנסיים) והן מעל שמלות והיום אני אוהבת לשלב אותו בעיקר עם חצאיות.

הצבע שלו כל כך ייחודי, שטרם מצאתי פריט לבוש עם גוון דומה- שילוב של חום, אפור וסגול בהיר. בכל תאורה הוא נראה קצת אחרת וזה מה שעושה אותו ייחודי. אני מאחלת לעצמי שהוא יהיה איתי עוד 15 שנים לפחות. פריט מושלם למלתחה הקטנה והמצומצמת שלי.

הג'קט השחור הארוך הזה הוא הפריט האהוב עליי בכל המלתחה שלי. קניתי אותו במנגו לפני כשנתיים (אולי יותר?) ומאז הוא עליי- מהרגע שהטמפרטורות קצת יורדות ועד שמגיע האביב. הוא כל כך יפה וקלאסי, נעים על הגוף ודק ואין בגד שהוא לא משדרג ברגע. אני מאוד אוהבת ג'קטים דקים מכיוון שהם מאפשרים לי ללבוש מתחתם טקסטורות שונות- מבגדים עבים ומפנקים ועד חולצות דקות ומחויטות.

פשתן (Linen) הוא הבד האהוב עליי ואני הולכת בעיקר עם בגדים מהבד הזה. נעים, נושם ועל-זמני. אין לי הדפסים ואני הולכת רק עם בדים חלקים ופשתן הוא תמיד בחירה מושלמת עבורי. בין אם מדובר בחצאית מכופתרת, ג'קט ארוך או חולצה פשוטה עם צווארון קלאסי, פשתן הוא ורסטילי עבורי דווקא מעצם היותו פשוט ונקי.

מכירות מותגים שמשתמשים בפשתן? אתן מוזמנות לשתף אותנו פה בתגובות- תמיד יש מקום בארון לעוד שמלת פשתן אחת, לא? ;) המותג האהוב עליי למוצרי פשתן הוא ללא ספק Son de Flor. המותג איכותי אך יקר מאוד.

גם בצעיפים, אני תמיד מחפשת פריטים עם טקסטורות יפות ומעניינות. בשנים האחרונות, אני נמשכת דווקא לצעיפים הדקים, כאלה שאפשר לשים בתיק לאורך כל השנה ולהנות מהם בכל פעם שקצת קר מהמזגן. את הצעיף הזה קניתי בקיץ האחרון בזארה הום, הוא לא מושלם- חסרים בו חרוזים, יש אזורים שהסיב קצת בולט החוצה והפרנזים שלו לא אחידים- אבל חוסר-השלמות של הצעיף הוא מה שגורם לי לאהוב אותו כל כך. הגוון שלו ייחודי (בין ורוד עתיק לסגול בהיר מאוד), מעין Dusty Lavender , אם הייתי צריכה לבחור לו גוון.

מצאתי את הג'קט המחמם הזה בזארה בשנה שעברה. מדובר בג'קט קצר בצבע ורוד עתיק, אחד הצבעים האהובים עליי. הוא מחמם מאוד אך כל כתם קטן, לכלוך (או טיפות של גשם, לצורך העניין) נראים עליו בין-רגע. על-כן, אני הולכת איתו רק כשקר ויבש (ואף פעם לא כשאני עם הילדים).

מדובר בג'קט זמש עם פרווה ורודה מבפנים. לא מדובר בפריט טבעי אלא סינתטי לחלוטין, אבל הוא עדיין נעים מאוד ומחמיא על הגוף (בעיקר לנמוכות כמוני, שאף פעם לא מוצאות ג'קטים קצרים באמת). היופי האמיתי שלו הוא דווקא בצבע- ורוד עתיק מעושן, מתוחכם ומאוד מיוחד, שהולך כמעט עם כל בגד שתצוותו לו.

שמלות כותנה יכולות להיות תוספת מושלמת לכל מלתחה- בתנאי שהן עשויות מכותנה איכותית, כזו ששורדת כביסות ונראית טוב גם אחרי עונה או שתיים. עם השנים, חיפשתי לא מעט שמלות כותנה איכותיות, חלקן היו הבטחה (שלצערי לא התממשה) וחלקן עמדו באתגר בכבוד ועדיין איתי גם היום. שמלת הכותנה הזו, עם הטקסטורה העדינה והכפתורים החומים הגדולים אני כל כך אוהבת, שאני מאמינה שהיא תישאר איתי עוד זמן רב.

היא ארוכה ויפה, עם שרוולים עדינים וכפתורים מלאי נוכחות ואני פשוט מאוהבת בה. העובדה שהיא עלתה לי מעט כסף רק גורמת לי לרצות לשמור עליה מכל משמר, כי מציאה כזו לא מוצאים בכל יום- גם לא בכל שנה. בלי להסס אני יכולה להעיד, שזוהי השמלה האהובה עליי (ומי שמכיר אותי יודע שרוב המלתחה שלי מורכבת משמלות, אותן אני אוהבת כאילו היו ילדיי). מכיוון שבשנתיים האחרונות, אני הולכת רק עם שמלות וחצאיות, למצוא שמלה שהיא פשוט "אני" זו משימה כמעט בלתי-אפשרית, אך מדי פעם יש הצלחות. השמלה הזו היא בהחלט אחת מהן.

ולקינוח- בחרתי ג'קט ג'ינס, ג'קט סגלגל שקניתי מזארה לא מזמן בקנייה אימפולסיבית ומאוד לא אופיינית; הרי אין לי את הנונשלנטיות הנדרשת בשביל לעטות על עצמי ג'קט ג'ינס שכזה, אבל הנה- הוא אצלי, זו עובדה ואני אפילו לובשת אותו די הרבה. הוא נוח, הוא נראה נהדר מעל חצאיות והגוון שלו הוא כל כך ייחודי (אפור עם נגיעות של סגול בגוונים שונים), שלרגע אני שוכחת שאני בכלל לא אוהבת ג'ינסים.

מה אומר, טקסטורות הן סיפור אהבה; הן מאפשרות לי לגוון, נותנות מעט עומק לבגדים החלקים שאני בדרך-כלל לובשת מתחתן ובעיקר גורמות לי להרגיש מעט הרפתקנית. מה איתכן? מהן הטקסטורות האהובות עליכן? שתפו אותנו בתגובות פה או באינסטגרם- אנחנו קוראות את כל התגובות שלכן ותמיד שמחות לשמוע מה יש לכן לשתף.

נתראה בקרוב,

רעות


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page