top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

נטפליקס למתחילות- שלוש סדרות חובה

כתבה: פולי וישנבצקי. 

עריכה וגרפיקה: רעות דומיניץ.


בפוסט הזה, אשתף אתכן בשלוש סדרות בנטפליקס עם דמויות נשיות חזקות במרכז. כל פרק כ-30 דקות- הסדרות האולטימטיביות להתוודע דרכן לנטפליקס. תהנו!

Glow

אי שם בשנות השמונים באל איי, עשרות שחקניות שמנסות לפרוץ בהוליווד ולא ממש מצליחות, מוצאות את עצמן באודישן מאוד לא קונבנציונלי: תכנית האבקות לנשים. לוקח להן כמה זמן להבין בכלל מה רוצים מהן, אבל כשהן נכנסות לזה, נוצרת התופעה המדהימה (שקרתה גם במציאות): GLOW -  Gorgeous Ladies of Wrestling.

כן, כן, מדובר בפעם הראשונה בה נצפו נשים מתאבקות על המסך! כיף לראות סדרה כזו, שעל-אף עיקרה (לכאורה לפחות), להציג נשים במגוון סטריאוטיפיים חברתיים, היא למעשה מציגה נשים. נקודה. הקאסט כולו מורכב מנשים (למעט שתי דמויות גבריות, שהן לא פחות ממושלמות) וזה פשוט תענוג צרוף, לראות כיצד החברויות שלהן נרקמות ומתפתחות ואת ההרתמות והסולידריות של כולן להצלחת התכנית, על-אף שבהתחלה הכל מרגיש כמו רעיון בוסרי שלא יתרומם. 


סופרלטיבים מתאימים: משעשעת, כיפית, מרגשת ומעניינת. 

כמה עונות: 3 - העונה השלישית נחתה ממש לא מזמן בנטפליקס. משך פרק: כ30 דקות. 


The Good Place

אלינור, שלא הייתה הבן אדם הכי טוב (בלשון המעטה) במהלך חייה, מתה בתאונה מגושמת ומצערת ומגיעה בטעות לגן עדן; מכיוון שהיא ממש רוצה להשאר ומנסה בכל יכולתה לדאוג שלא יעלו על הטעות, היא פונה לעזרת צ'ידי, הנשמה התאומה שציוותו לה, דוקטור לאתיקה ומוסר, ש'ירביץ בה' קצת תורה וערכים.

ראיתי את העונה הראשונה לפני כשלוש שנים, העונה השנייה עדיין לא עלתה לנטפליקס אז והייתה זמינה רק להורדה, אז התעצלתי וחיכיתי שהיא תגיע לנטפליקס, מה גם שאז היא נראתה לי חמודה וקלילה ותו לא ולא היה לי דחוף להמשיך את הצפייה. ואז העונה השנייה סוף סוף נחתה בנטפליקסוש, ומה אני אגיד - התאהבתי. כל פרק הוא פשוט חוויה לא מהעולם הזה (תרתי משמע) וזו סדרה כיפית ואף עמוקה, שמנגישה את שאלות ראשית הבריאה להדיוטות. רוצו לראות!


כמה עונות: בנטפליקס ישראל עלתה בשבוע שעבר העונה השלישית! העונה הרביעית, שהיא גם האחרונה, אמורה לנחות ממש בקרוב. ליצירתיים: אפשר לנסות לראות את העונות החסרות דרך vpn.


Dear White People

קשה להמליץ על הסדרה הזו, כי אני מרגישה שכל מה שאכתוב, רהוט ושנון ככל שיהיה, הוא ניצול של 'פריבילגיית הלבנה' שלי. ועכשיו הסבר: הסדרה מגוללת את עלילותיהם של סטודנטים שחורים בקולג' יוקרתי שבשל היותו כזה, רוב תלמידיו מאז ומתמיד הם גברים לבנים עשירים פריבילגיים כמובן. דרך תכנית רדיו ושיח זהויות דומיננטי, סאם וויט (המהממת) מפיצה את נבואות הזעם שלה כאישה שחורה המוקפת בעוולות וחוסר צדק, המופנים לשחורים עד ימינו. היא בעיקר מנסה לנפץ את ההשערה המוטעית (אך נפוצה למדי), שהשחורים בארה"ב התערו לגמרי ועל מה בכלל יש להם למחות כל כך? במיוחד שחורים שלומדים בקולג' יוקרתי, שכנראה בעצמם פריבילגיים באיזשהי מידה… אבל בעצם לא כך הדבר, כי שחורים צעירים עדיין מוטרדים ונהרגים ברחובות, בפארקים, בכבישים וכל זאת רק בגלל צבע עורם. 

יאיי! הצלחתי להסביר בלי להשמע לבנה מדי (אני חושבת…). בקיצור, שווה צפייה - רק מה שבטוח, שהסדרה תגרום לכם להרגיש ממש לא מגניבים, כי בטח לא תכירו 80 אחוז מהרפרנסים ובכלל - כנראה שתתביישו קצת בלבנבנות שלכם. אבל זה מה יש.


עונות: שלוש עונות. העונה השלישית נחתה באוגוסט. משך פרק: כ-30 דקות. 

139 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page